nedeľa 6. januára 2013

Dopravná nehoda vo Svodove

Dnes podvečer sa stala dopravná nehoda v obci Svodov. Vodič na osobnom vozidle značky Peugeot prichádzal smerom zo Želiezoviec a v ľavotočivej zákrute na začiatku obce na klzkej a zasneženej vozovke nezvládol riadenie. Vozidlo skončilo po šmyku otočené do protismeru a skĺzlo z cesty kde vyvalilo telekomunikačný stĺp. Vodič vyviazol z nehody bez poranení.
Takto nejak by znela oficiálna správa z tejto nehody. Ale pozrime si  ako som to všetko videl ja.
Sedím za notbúkom, hudba mi hrá ako vždy naplno, ale ešte aj moju hlasnú hudbu prehlušuje nejaké buchotanie. Netušil som že čo by to mohlo byť, tak som stíšil hudbu, a určil polohu zdroja hluku. Bolo to vonku na ulici, takže som sa obul a vybehol. Vonku už blikali hasiči a keďže ja musím mať všetko zdokumentované tak som ešte zbehol dnu pre foťák, nasadil svoj vysokosvetelný 50mm objektív, obliekol si kabát a utekal von.



Susedina prvá otázka bola či mi ide internet, nevedel som odpovedať pretože som počúval hudbu z disku. Každopádne nastala dosť nepríjemná situácia, pretože hrozilo že sa poškodilo aj vedenie ktoré ide ku mne. Vyvalený stĺp neveštil nič dobré a mne ostalo už len dúfať že to snáď pôjde. Nakoniec sa ukázalo že mne net ide, jej nejde len preto lebo jej kábel visel priamo cez cestu a ďalší sused, vychýrený Józsi bácsi ho musel odseknúť aby sprejazdnil cestu. 



Bola vonku asi celá ulica a vtedy sme ešte nevedeli na čo čakáme. Po chvíľke prišiel VW Transporter a Pán Policajt svojim vysokovýkonným fotoaparátom, tvarom najviac pripomínajúcim mydlo všetko zdokumentoval. 



Hasiči sa následne konečne mohli pustiť do vyslobodzovania auta z jarku. Najprv to skúšali holými rukami ale keď po niekoľkých márnych pokusoch usúdili že asi zjedli málo tej novoročnej kapustnice tak použili ťažkú techniku.



Odhalili dovtedy návlekom zakrytý naviják a koniec lanka upevnili o zadnú nápravu. Keď som videl s akou "rutinou" to robia tak som radšej ušiel z akčného rádiusu oceľového lana.


Medzičasom došli aj Paťkovi fotrovci očekovať situáciu.


No, ale nakoniec sa im to auto podarilo postaviť na kolesá. 


Telekomunikačné vedenie bolo neustále v ohrození a ja som sa modlil aby sa mu nič nestalo.


Potom už len previazali lanko na prednú časť a potiahli ho von z jarku. 




Nezávidím majiteľovi vozidla, mal zošúchanú celú pravú stranu, odlomený späťák a pri otváraní dverí na oboch stranách sa tie drhli o blatníky. Skúšal aj naštartovať, točilo mu, ale nechytilo. Suseda usúdila že sa mu určite zmiešala nafta s olejom, po mojich skúsenostiach so susedou som len prikývol a súhlasil s jej hypotézou.  Na záver celej show som ešte objavil zaujímavú rastlinu pred našim domom, tak som si ju odfotil, no nie je pekná? 


Pobral som sa domov,  ale ešte som urobil poslednú fotku z ktorej len tak srší vianočná atmosféra. 


Táto Svodovská zákruta je na nehody veľmi štedrá, už zopár susedov tu malo rozbúranú záhradku a minimálne raz za rok sa tu niečo stane. Tú našu zatiaľ ešte šťastie neopúšťa ale bojím sa že je to len otázkou času a počasia. Dúfam že Vás moja reportáž pobavila a že si budete dávať pozor na cestách/necestách. 

Attilka ;)






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára