pondelok 11. novembra 2013

analógový Deň Svodova


Ahojte!
 V sobotu pršalo, a preto som sa rozhodol nejakým spôsobom digitalizovať analógové zábery ktoré som nafotil ešte počas tohtoročného Dňa Svodova. Fotky boli nafotené mojím analógovým fotoaparátom Nikon FG, všetko v režime priority clony na film Fomapan 100. Zdá sa že foťák exponuje celkom správne. Použil som iba dva objektívy, a to Nikkor 50mm f1.8 a Nikkor 80-200 f2.8. 
Film som vyvolával vo Fomáckej chémii a následne zopár záberov aj nazväčšoval. 
Digitalizácia bola však ďalšou výzvou, keďže nemám scanner, musel som skĺbiť viacero youtube-ových návodov a poobzerať sa doma po vhodných materiáloch. 
Digitalizácia prebehla teda nasledovne.
 Do kartónu som vyrezal otvor veľkosti o čosi väčšej ako filmové políčko. Tento kus kartónu mi slúžil ako stôl. Pod tento stôl som umiestnil nočnú lampu v ktorej bola led žiarovka svetlo vyžarujúca iba jedným smerom a to smerom hore. Film som podložil tenkým (cca 0,5mm) prúžkom bieleho plastu, predtým som namiesto tohto plastu používal papier, ale v tmavých oblastiach fotky sa mi vždy objavovala štruktúra papiera na obraze. Tento plast má výhodu že nemá žiadnu štruktúru a je aj podstatne priehľadnejší ako papier. Film som ešte zaťažil takým cédéčkom ktoré sa dáva ako "ochranné" na začiatok a koniec viackusového balenia. Toto cédéčko nemá fóliu a preto sa jedná o priehľadný, v lepšom prípade nepoškriabaný plátok plastu. Nad môj stôl som si postavil foťák s 50mm objektívom zacloneným na f4 a makrokrúžkami. Blesk by bol účelnejší, lenže momentálne nemám k dispozícii diaľkový odpalovač. Takže už bolo treba len cvakať a cvakať. 
Následná úprava pozostávala z prevedenia do negatívu, desaturácie, pridania kontrastu a orezania.
Raz mi niekto povedal: "Celú fotku si pokazil už tým že si do aparátu natiahol Foma film". A hľa, možno mal pravdu, keď sa dôkladne pozriete, na takmer každej fotke vidno jednu alebo aj dve čiary prechádzajúce vodorovne cez celý obraz. Bola to asi chyba filmu, v lepšom prípade som niečo pokašlal pri navíjaní na cievku a v horšom mám piesok vo foťáku. Je tu však aj ďalší malý nedostatok, a to je špina a prach na filme. Je to technologický problém, jediným riešením by bolo retušovanie, no tieto zábery si nevyžadujú 100% technickú kvalitu, veď predsa to nie sú krajinky :P
A teraz môžte prejsť nižšie a pozrieť si čo sa mi podarilo.


Mirko opiera stĺp stanu čo je od neho veľmi milé gesto, nedovolil predsa aby sa stan zrútil a pod troskami zahynulo mnoho nevinných ľudí.


 Moja Nagymama a jej vnučka Karin.

 Legendárny Pišta a môj krstný otec Laci.

 Pišta a Janko.

Tanec pod BAUMITom. 

 Ujo Karol.

 Čakal som s prstom na spúšti na ten pravý moment, ale nejak mi to nevyšlo. Dievčina bola však celkom pohľadná, možno budúci rok sa podarí lepšia fotka.


 Ivanka s Ľubošovou dcérkou.

 Mirko s Ľubošovou dcérkou.

 Otec, Laci a Janko Žula-Svodovská osobnosť.

Ľubošove deti sú veľmi obľúbené. 


 Sesternica Katka s Janom, spoznávajú miestne celebrity.

 Laci, Jan a Katka.



 Nagymamin takmer sused, Attila, ďaľšia celebrita, preslávená dlžobami.


Ivanka s mojím statívom. 


1 komentár:

  1. Attilka, fakt pekné fotky, ešte by som však brala i ďalšie, napríklad ako keď hrali na tých cimbaloch a tak :-D.

    OdpovedaťOdstrániť